Pärla<3

I ondags vare möte på Miroi och senare va jag tvungen att kasta mig på bussen för då hade Pärla gjort illa sig.. sov i Hille och vaknade tidigt med uppsvullna ögon och feber, men va tvungen att skjutsa Emma till stallet och där blev jag kvar för Pärla va så svälld i benet och såret såg inge vidare ut.. och jag mådde piss. Bra timing.. Hann åka förbi hälsocentralen innan vetrinären kom ut.

Tack och lov va det ingen fara med Pärla.. ska sköta om såret bara. Skräck när dom ger Pärla lugnande för hon kan inte hålla balansen åsså när hon va ny för 3 år sen skulle ju vargtänderna ut å då gav vetrinären henne mer lugnande än en stor häst ska ha!!!! Jag och mamma fick ha hennes tunga huvud på axeln och trycka upp henne mot väggen för att hon inte skulle ramla.. sen sa han åt oss att stå och dunka på henne med knytnävarna så hon inte skulle ramla ihop!! Iaf åter till saken.. han gav henne lugnande, rakade bort lite på benet, kollade 2 sek och konstaterade att det inte behövdes sys, sa att vi skulle göra rent det morgon och kväll och gav stelkrampspruta.. 1.850 spänn!! + att jag betalade stallhyran för 2 månader igår, vaccineringen ska betalas och nästa vecka ska tänderna raspas.. verkas skulle hon behöva oxå!! Shit!!!!

Lite bilder på min älskling! ;)

När vi precis kommit hem efter att ha hämtat henne i sundsvall..


Puckot lyckades trassla in kardborrar(?) i hela pannluggen.. före och efter bild ;)

KM 07 = första gången jag va in till banan med henne.. duktig i värmningen iaf ;)

Lite piggare i defileringsvolten..

Skit het i defileringen.. en bit till och hon börjar galoppera, sen skena och slå som en tok..

Trodde jag skulle dö, men vi klarade oss med MARGINALER!! Va med i loppet, men med 2 till slaggjordar och huva :P







Busunge att longera va hon förr..










Jazz kan inte vara utan Pärla 2 sek..

Utan tränar frivilligt för att få vara nära henne ;D

Tyckte efter ett tag att det va säkrast att ridvärma henne innan jag satte på vagnen..

Klubblopp och knappt tränad juli 08.. så otroligt duktig va hon!




Mysridtur ner till sandtaget..




Pärla(130cm) tycker att Jazz(86cm) är jobbig när han försöker sätta på henne hela tiden..





Va senare ut och fixade klart det jag inte gjort och gick en prommenad med Pärla, som stått inne hela dagen. Sen när jag äntligen kom till Hille igen hade jag högre feber än någonsin ungefär.. fy sjutton! Så Emma skulle ta hand om Pärla igår. mådde piss då oxå.. drygt 39 i feber. Va hemma och tog det lugnt hela dagen. Idag skulle tydligen charlotta fixa henne :) men eftersom inte Emma jobbar idag kommer inte såret att bli rengjort föräns ikväll :/

Idag måste jag ta mig ut och skjutsa mamma till Camilla och hämta inatt :/ hur jag nu ska orka det.. men jag har lovat så.. kör lite filmkväll med Emma medans!

Skrev detta i Lördags..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0